2011. október 30., vasárnap

Romantikus, vidéki stílusú fürdő

  Bemutattam már a blogomon a hálószobánkat, a konyhánkat, a kisfiam szobáját és a kertünket (a régebbi bejegyzéseim között megtaláljátok), most a fürdőszobánk és a lakás legkisebb, de nagyon is fontos helyisége kerül sorra:) A célom, hogy megmutassam kevés pénzből is be lehet rendezni egy lakást ízlésesen, különlegesen, egyéni  stílusban. 

Csináltam egy hangulatkollázst is néhány berendezési tárggyal, azt is leírom mit hol szereztem be, bár már régebben vettem mindent, de hasonlókat több helyen is árulnak.



-a fonott szennyeskosarat, tárolót, szappanadagolót és a megkötős faliképet a Jysk-ben vettem
-a kristály falikart és a kádas képet a Vaterán
-az angyalkák egy külföldi nyaralás emlékei
-a rózsás képkeretet és a dombormintás akasztót pedig ajándékboltokból szerváltam


A lényeg, hogy minden összhangban legyen!!!






 Az a felfogás már idejétmúlt, hogy a fürdőszoba falára csakis csempe kerülhet! Mi sima fa lambériával burkoltuk a falat, amit előkezelés után fehér lazúrral festettünk le, ettől tökéletesen vízálló és tisztítható. A padló fautánzatú greslap, a fal sima színezett mészfesték, amit arany színű porral és más tónusú festékkel "antikoltam". A kád a kedvencem:))))))))Mindig ez volt az álmom, de olyan horribilis árakon árulták, hogy már le is mondtam róla. Végül találtam a Vaterán, nagyon barátságos áron:))) Sajnos csak így fért be a zuhanyzó miatt, de így is a fürdő éke és ehhez igazítottam a berendezést is.













  A legtöbben a lakás legkisebb, de igen fontos helyiségének kinézetére nem fordítanak túl nagy gondot, pedig kéne, hiszen ez is a lakás része és elég sokszor használjuk ugyebár. Szóval a WC-ről se feledkezzünk meg! Én ezt is kellőképpen kidekoráltam:))) 







(A fotók saját tulajdonomat képezik!)

 Ugyanolyan anyagokat használtunk itt is, mint a fürdőben. A falon nem tapéta van, pedig annak látszik:) Ez is sima színezett mészfesték, amiket különböző szélességű csíkokban hordtam fel, majd más tónusú festékkel egy henger segítségével összedolgoztam. Egyszerű és költségkímélő megoldás, a lambéria is sokkal olcsóbb, mint a csempe. Az interneten szuper dolgokat lehet találni kedvező áron, csak kitartás és türelem kell hozzá, meg egy kis stílusérzék, hogy a megfelelő dolgokat passzintsuk egymáshoz. :O)

4 megjegyzés:

  1. Kedves Purinka!

    Épp most állunk lakásfelújítás előtt és én is nagyon szeretnék a fürdőbe lambériát, de mindenki riogat, hogy penészedni fog és nem lehet eléggé vízállóvá tenni. Érdeklődnék, hogy hogyan vált be és mivel kezelted le?
    Köszönettel:
    R.D.

    VálaszTörlés
  2. Nem kell tőle megijedni, semmi gond nincs vele...nem penészedik és teljesen vízálló. Első lépésben kezelni kell egy penész-és gombaölő szerrel (még akkor, amikor nem került a falra, hogy minden részét alaposan bevonja) ezt normál módon ecsettel lehet felhordani a felületre...festékboltban fogják tudni, hogy milyet adjanak. Utána mi selyemfényű fehér lazúrral festettük le darabonként, majd újra egyben az egészet, amikor már fel lett téve a falra. Még esetleg lakkozni is lehet, de mi ezt kihagytuk...így is tökéletesen vízálló lett. Nem rakódik le rajta a pára egy kicsit sem (mivel nem hideg felület-nem úgy, mint a csempe) és mivel a falra párnafával kerül fel, ezért a lambéria és a fal között levegő van, tehát szellőzik és nem penészedik mögötte sem!!! Ha ráfröccsen a víz még le se szoktam törölni, megszárad és kész, le lehet mosni róla a szennyeződéseket is...de igazából semmit nem kell vele csinálni, tényleg nincs vele semmi gond. Ne hagyd magad lebeszélni...engem is sokan megpróbáltak, de én ragaszkodtam hozzá és nem bántam meg :O)

    VálaszTörlés
  3. Nagyo tettszik nekem is ez a stílus. A konyhába a tűzhely mellé is lehetne tenni fa lambériát?

    Köszi
    Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oda nem ajánlom, csak olyan anyagot ami tűzálló és biztonságos! A fa lambéria sajnos nem ilyen...Nekünk tégla lapokkal van burkolva, az tökéletes megoldás. Persze lehet kombinálni is a kettőt, attól még a konyha és a konyhapult többi részén lambériázhatunk, de a tűzhely mögé ne tegyük!

      Törlés